Գլխավոր էջ | Գրանցում | Մուտք | RSS
Օրացույց
«  մայիս 2011  »
երկերեչորհինուրբշաբկիր
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Մուտքի եղանակը
Մուլտիմեդիա
Աստվածաշունչ (բոլոր գրքերը) Ս. Էջմիիածին...
Վաչե ծայրագույն վարդապետ Իգնատոսյան. Աստ...
Խաչի օծման արարողություն Ապարանում ( Եկե...
Մաշտոց տպագրված է 1988 թ. Անթիլիասում. p...
Աղանդագիտարան
Շոու բիզնեսի ներկայացուցիչները քարոզում...
Եհովայի վկաների դիտարանի քննադատություն....
Վարուժան սրկ. Մարգարյանը. Արի Տէր mp3
Ս. Գրիգոր Նարեկացի - ՄԱՏԵԱՆ ՈՂԲԵՐՈՒԳԹԵԱՆ...
Юрий Валерьевич Зудов. Пятидесятничество...
Սևանի Վազգենյան Դպրանոց. Ընտրեալդ. mp3
Տ. Բագրատ Եպս. Գալստանեան, Օծումն հիվանդ...
Կոմիտաս Ասլամազյան. Ալ Այլուղս. mp3
Ալեքսանդր Ամարյան VS Կյանքի Խոսք
ՍԲ. Պատարագ Կոմիտասյան 03 mp3
Ս. Կյուրեղ Երուսաղեմացի. Կոչումն ընծայու...
Եհովայի վկաներ. Նոր աշխարհի թարգմանությո...
Զարմանալի պատմություններ. Հրաչ Բեգլարյան...
Ձերբակալվել են այլասերված աղանդի պարագլո...
Սուրբ Եղիշե վարդապետ. Աստվածաբանական երկ...
Լուսինե Զաքարյան. Ուր՞ Ես Մայր Իմ mp3
Հովհաննես Գառնեցու Աղոթքները.pdf
«Լեզվախոսների» խաբկանքների մասին պատմում...
Սևանի Վազգենյան Դպրանոց Օրհնյալ է Աստված...
Սուրբ Անտոն Մեծ. Խրատներ. Ս. Էջմիածին - ...
Լուսինե Զաքարյան Տիրամայր mp3
Введение в сектоведение. В.Ю. Питанов. p...
Ուխտագնացություն Ակունք գյուղի Սուրբ Կար...
Մանանա ծրագիր - «Մաքսլիբերթի»-ի անդրադար...
Զորահանդեսի մասնակից հոգևորականների պարգ...
Եզնիկ վարդապետ Պետրոսյան դոկտոր աստվածաբ...
Սահակ եպս. Մաշալյան Աղոթքի մասին (Մաս 1-...
Կոմիտաս Վարդապետ. Մոկաց Միրզա. mp3
Զքեզ աղաչեմք. Փառաւորեալ Աստուած. Վարուժ...
В. Маунткасл . Организующий принцип функ...
Андраш Салаи. В Поисках реальности. pdf
Альберти Р.Е., Эммонс М.Л.. Умейте посто...
Մամլո ասուլիս աղանդների կործանարար գործո...
Սբ Կիպրիանոս Կարթագենացի. Գիրք եկեղեցու ...
Կենարար Մյուռոնի պատմությունը
Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Կաթող...
Սուրբ Գրիգոր Նարեկացի. Մեկնություն «Երգ ...
Ռուսաստանի Դաշնության բանկերի ասոցիացիա...
Դպրոցական միջին տարիքի աշակերտների քրիստ...
Ովքե՞ր են խոնարհ մարդիկ
ՁԻԱՀ-ով հիվանդների հոգեբանական առանձնահա...
Կոմիտաս Ասլամազյան. Չինար ես. mp3
Որք զարդարեցին. Հովեր երգչախումբ. mp3
ՍԲ. Պատարագ Կոմիտասյան 01 mp3
Սուրբ Գրիգոր Տաթևացի. «Հայր մերի»-ի մեկն...
Գլխավոր էջ » 2011 » մայիս » 20 » ինտելեկտ

02:23
ինտելեկտ


"Յուրաքանչյուր խելացի մարդ գիտի, թե ինչ է ինտելեկտը… Դա այն է, ինչ չունեն մյուսները”: Այս հումորային արտահայտությունից պարզ է դառնում, որ ինտելեկտի սահմանումները, երևի, ոչ քիչ որքան մարդկանց, որոնք փորձում են կազմել այդ սահմանումները: Բիգնեի կարծիքով, մարդը, որն ունի ինտելեկտ, դա այն մարդն է ով ճիշտ դատում է, հասկանում է և մտածում և այն մարդը, ով իր գիտակից խելքի միջոցով և նախաձեռնությամբ կարող է հարմարվել կյանքի պայմաններին:
Այս տեսանկյունը կիսել է նաև Վեկսլերը` գիտնական, որը 1939 թ. ստեղծել է մեծերի համար առաջին ինտելեկտուալ դպրոցը: Նա կարծում էր, որ ինտելեկտը դա գլոբալ ունակություն է գիտակցորեն գործելու, ռացիոնալ մտածելու և լավ հաղթահարել կյանքի դժվարությունները, այսինքն կարճ ասած հաջող երպով չափվել ուժերով շրջապատող աշխարհի հետ: Այսօր, նշում է Գոդֆրուան, հոգեբանների մեծ մասը համաձայն է հենց այս ինտելեկտի սահմանման հետ, որը դիտարկվում է ինչպես անհատի հնարավորութուն ադապտացվելու շրջապատող միջավայրին:
Բայց այս սահմանումները ինտելեկտի պատկերացում չեն տալիս այն մասին, թե ինչ չի կարելի և պետք չէ զարգացնել. Ինտելեկտը բնութագրվում է դրա ֆունկցիաների կողմից (գիտակցորեն գործել, ադապտացվել շրջակա միջավայրին և այլն): Ուսուցչի համար ինտելեկտի այսպիսի սահմանումը բավարար չէ, քանի որ հնարավոր չէ դնել ուսուցչական նպատակներ դրա զարգացման համար: Ինչ է պետք զարգացնել մարդու մեջ, որպեսզի նա հաջողակ գործի տարբեր կյանքի բնագավառներում: Այս հարցին կարելի է պատասխանել, եթե առանձնացնենք ինտելեկտուալ սֆերայի կազմը:
Ինչպես հայտնի է, սֆերայի տակ հասկանում ենք այն գործողության ճյուղը, ինչ որ բանի տարածման սահմանները: Ուսուցողական առումով` հոգեկանի ճյուղ որոշակի հատկություններով` կոգնիտային, մոտիվացիոն, աֆֆեկտային և այլն:
Ինտելեկտուալ սֆերան` դա հոգեկան վիճակի ճյուղն է, որը բնութագվում է մտածողության ձևերով (ստեղծագործական, ուսուցողական, թեորետիկ, էմպիրիկ, դիվերգենտ, կոնվերգենտ, սանոգեն, պաթոգեբ և այլն), մտածողության ոճով (անալիտիկ մտածողություն, կերպարային մտածողություն), խելքի որակներով (հասկացողություն, ճկունություն, ինքնուրույնություն և այլն), ուսուցողական պրոցեսներով (ուշադրություն, երևակայություն, հիշողություն), մտածողական գոծողություններով (մասնատոմ, անալիզ, սինթեզ), ուսուցողական ընդունակություններով (կարողություն հարց դնել, մասնատել և կազմել պրոբլեմը, հիպոթեզ առաջադրել, ապացուցել դա, անել հետևություններ, օգտագործել գիտելիքները), սովորելու ընդունակություններով (պլանավորել, դնել նպատակներ, կարդալ և գրել ըստ պահանջի, կոնսպեկտավորել և այլն) և հատուկ գիտելիքներով:
Ճանաչողական մտածողությունը դա ինֆորմացիայի ներքին ստուգումն է և դրա բովանդակության վերամշակումը: Առանձնացնում են ոչ արդյունավետ (ոչ ինքնուրույն) և արդյունավետ (ինքնուրույն), կոնվերգենտ և դիվերգենտ մտածողության տեսակներ: Ճանաչողական մտածողության համար հատկանշական են ոչ արդյունավետ և կոնվերգենտ դրա էտապները: Ոչ արդյունավետ մտածողությունը հիմնված է այնպիսի ճանաչողական հնարավորությունների վրա, որոնք ապահովում են լավ ըմբռնում այսպեսկոչված պատրաստի գիտելիքների, դրա ճիշտ վերարտադրում: Այս կարողությունները հիմնականում հիշողությունն ու ուշադրությունն են: Նրանք ունեն իրենց արժեքները, բայց դրանց զարգացումը դպրոցի ուսուցման միայն մի մասն է: Կոնվերգենտ տեսակի մտածողությունը ուղղված է պրոբլեմի լուծման միակ ամենալավ փնտրմանը կամ դրված հարցի միակ ճիշտ պատասխանի փնտրմանը:
Ստեղծագործական մտածողությունը բնութագրվում է օրիգինալությամբ և որոշումների արտահայտչականությամբ: Նրան բնորոշ են արդյունավետ և դիվերգենտ մտածողության տեսակները: Արդյունավետ մտածողության տեսակը տարբերվում է մեծ ինքնուրույնությամբ ինֆորմացիայի ընտրման և պրոբլեմների լուծման ժամանակ: Դիվերգենտ մտածողության տեսակը ուղղված է պրոբլեմի լուծման համար որքան հնարավոր է մեծ քանակությամբ որոշումների փնտրմանը:
Ստեղծագործ մարդկանց բնորոշ է դիվերգենտ մտածողությունը: Սակայն ժամանակակից դպրոցը դա դպրոց է «ճիշտ որոշման», «ճիշտ պատասխանի»: Տարբեր պատճառներով ուսուցիչը վախենում է սխալվել, տալ ոչ ճիշտ պատասխան, ուղղակի ասել «Չգիտեմ»: Հանդես գալով լեկցիաներով ուսուցիչների մոտ, հաճախ նրանց հարցնում են այնպիսի հարցեր, ինչպիսիք են «Ինչպես եք դուք գործում, եթե երեխան ձեզ ոտքով խփում է», և շատ հաճախ ուսուցչին հարցնում են. «Իսկ ինչպես պետք է վարվել այդ դեպքում, ինչպես ճիշտ կլինի»: Այս օրինակը ցույց է տալիս, որ անգամ ուսուցչին բավականին դժվար է ազատվել կոնվերգենտ մտածողության տեսակից:
Կարելի է նկատել, որ կոնվերգենտ, դիվերգենտ, ստեղծագործական մտածողությունները տարբերվում են կրեատիվության աստիճանով: Կրեատիվ` ստեղծված, ծնված: Կրեատիվությունը դա հատկություն , որը «կարող է հանդես գալ մտածողությունում, զգացմունքներում, շփման մեջ, առանձին գործունեություններում, դրանց ստեղծման պրոցեսը»:
Էմպիրիկ մտածողության համար բնորոշ է այն, որ երևակայության և հասկացողության միասնությունը, անհատական և ընդհանուր իրագործվում է նրանում հիմնականում տեսանելի կերպար-երևակայություն ֆորմայով, թեորետի մտածողության համար բնորոշ է այն, որ տեսանելի կերպար-երևակայություն միասնությունը և հասկացողությունը իրագործվում է առավելապես ընդհանուր հասկացողության ֆորմայով:
Թեորետիկ մտածողությունը, որը բացում է իր առարկայի օրինաչափությունները, հանդիսանում է մտածողության բարձր աստիճան: Բայց ամբողջովին սխալ կլիներ աբստրակտ հասկացողությունների դեպքում մտածղությունը դասակարգել որպես թեորետիկ: Ուսուցողական տեսանկյունից խնդիրը նրանում է, որ շատ դարեր դպրոցը զարգացրել է առավելապես էմպիրիկ մտածողության տեսակը, լավ ուշադրության չարժանացնելով թեորետիկ մտածողությանը: Բավականին ժամանակ է պահանջվել, որպեսզի թեորետիկ մտածողությունը ստանա անկախություն և ժամանակակից տեսք: 
Այսպիսով, ինտելեկտի զարգացման համար նպատակներ դնելով, անհրաժեշտ է հաշվի առնել, որ գոյություն ունեն մտածողության տարբեր տեսակներ և ձևեր, որոնցից յուրաքանչյուրը ունի իր առավելությունները և թերությունները:
Ճանաչողական և ստեղծագործական մտածողությունը ուղղված է հիմնականում արտաքին առարկաներին: Մարդը, կողմնորոշվելով արտաքին աշխարհում, իր ուշադրությունն ուղղում է, սովորաբար դրա վրա, այլ ոչ թե իր: Բայց իրեն պետք է ղեկավարել իր վարքը, իր էմոցիաները, իր տրամադրությունը` այդ իսկ պատճառով պետք է ինքն իրեն գիակցի ավելի խորը: Յուրաքանչյուրը պետք է ոչ միայն ղեկավարի ինքն իրեն, իր էմոցիաները և գործողությունները, այլև կարողանալ ղեկավարել իր մտածողությամբ ըստ որոշ կանոննների համաձայն: Հոգեբանները առանձնացնում են ևս երկու մտածողության տեսակ` սանոգեն և պաթոգեն: Մտածողությունը, որը քչացնում է ներքին կոնֆլիկտը, լարվածությունը, թույլ է տալիս ղեկավարել էմոցիաները, պահանջները և ցանկությունները և հետևաբար կանխարգելում է հիվանդությունները, Օրլովը դա անվանում է սանոգեն մտածողություն: Առօրյա մտածողությունը. Որը գտնվում է սովորականի և ավտոմատիզմի իշխանության տակ, որոնք ծրագրավորված են ըստ մշակույթի պահանջների, անվանում են պաթոգեն մտածողություն, այսինքն մտածողություն, որը առաջացնում է հիվանդություն:
Էմոցիաների և զգացմունքների արտահայտումը թույլ է տալիս դատելու ոչ միայն իր դաստիարակության մասին, այլև ունակության շփվելու այլ մարդկանց հետ:
Շատ հետազոտություններում ուշադրություն է դարձվում այն փաստին, որ էմոցիոնալ կուլտուրան, ինչպես ցանկացած այլ կուլտուրան, պետք է կազմավորել և դաստիարակել: Ամեն դեպքում այսօր էմոցիոնալ կուլտուրայի կազմակերպման և մեծացման համար ամբողջական աշխատանք այսօրվա և հետագա ուսուցիչների մոտ գոյություն չունի: 
Ուսուցիչը էմոցիոնալ կուլտուրայի կարևոր ցուցանիշ է էմոցիոնալ կայունության բարձր զարգացման աստիճանը: Էմոցիոնալ կուլտուրան արտացոլում է պրոֆեսիոնալ վարպետության աստիճանը, էմոցիոնալ զարգացվածությունը:







Բաժին: Քրիստոնեական դասընթացներ | Դիտումներ: 1419 | Ավելացրեց: Տեր_Համբարձում | Պիտակներ: Ayl temaner | Հեղինակություն: 5.0/23
Որոնում կայքում


Armenian Directory
Սույն կայքի նյութերը պաշտպանված են հեղինակային իրավունքով: Մեջբերումներ անելիս հղումը կայքին պարտադիր է:
Օնլայն ընդամենը: 1
Հյուրեր: 1
Օգտվողներ: 0

Հայ Առաքելական Ս. Եկեղեցի © 2011-2013